hoppryttarnaa

Alla inlägg under september 2012

NU är vi och idag ska vi göra pannkaka och småfranska    SEn ska Maja rida och då ska wilma ta kort när Maja hoppar 50    Sen ska Wilma också rida senare! 

Blir ingen match för mig idag. Jag är nästan sjuk. Jag har ont i magen, i huvet och i halsen.

och så är jag jättesnorig   Vi vet inte om jag har feber för våran febertermometer är typ borta! Om jag är såhär på Tisdag (asså då ska vi ha någon idrottsdag eller något i skolan) så kan jag inte var med   

/Maja

+ här kommer några saker jag ska köpa till min mobil!

   


Idag har jag varit i västerås :D

Vi var inne på olika affärer men den bästa var netonnet   Vi gick in där och så fick jag en samsung galaxy s2! Jag är skitnöjd med den :D jag älskar den! men det blir utan månadspeng i några månader och så ska mamma få 400 av mig och så blir det en födelsedags present av familjen så jag kommer inte få någon present av dem sen. för den var jättedyr. Men ändå jag vet inget nu som jag önskar mig, fast det är ju skitlång tid kvar då men :s

/ Maja

haha idag så blev det en väääääldigt kort ridtur. Jag hade fixat Kalle och suttit upp barbacka. Vi hade fått nya balar med vit plast på som stog på varsin sida om vägen man går ut på grusvägen. Precis när vi var mitt emellan dom så ba BOM av åskan skithögt så då var det bara att vända och in i stallet. Var lite busig och red enda in till stallet tills boxen börja för den är ju som en spilta fast med dörr så jag kan typ inte hoppa av i den, sen bytte jag schabrak till de svarta och sen så gosa jag lite  

 


Jag älskar dig ♥


/Wilman 


Hoppade ju somsagt i ridhuset igår. När vi skulle åka dit gick Kalle bara in i transporten. Sen lasta vi i Vimsan och sen åkte vi. När vi kom till bysala så var det som ingenting för Kalle han var inte det minsta upphiad eller så. Han kollade sig bara lite omkring. När jag visade honom speglarna tyckte han att det var jättehäftigt att han såg sig själv x)

Sen började vi hoppa. Kalle var jätteduktig och skötte sig väldigt bra   



     

Nu har vi hopptränat. Det gick jättebra för båda! 

(mer utförlig text tror vi att det kommer imorgon)

   

Red ut igår. Kalle var jättelugn och skötte sig. Vi red på torsmossen först och där travar vi och galopperar sen rider vi på en stig. Sen över gärdet och där finns det lera som är blöt så det är ett jättelitet dike som han brukar hoppa över. Sen galoppera vi upp för backen och sen skulle mamma kolla om det var vatten i tunnorna medans hon satt på nanno. Då tog jag och Kalle ett galoppvarv på volten. Han var jätteduktig och som ni vet så kan inte min häst galoppera så bra men nu är han jätteduktig på det :)
/Wilma
Imorrn blir det hoppträning i bysala med Maja o vimsan <3

red nyss det gick väl bra men jag blev så jävla arg först för då ville hon inte galoppera. Men sen när mamma hjälpte till gick det :D
Jag har redan bytt schabrak till fredags schabraket :D fast egentligen är det ju inte det för det är bara den här fredagen xd + att vad skönt att ingen kan komma och rida samtidigt på fredag för vi har bokat ( som vi inte brukar göra ) :D

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards